neljapäev, 15. detsember 2016

8 ja 12kl. Minu vajaduste/õiguste puzzle

Olen iseend õpilastele tutvustades maininud ja oma tunni teemade ülesehitusel juhindunud mõttest, et igaüks meist pole mitte vaid kordumatu vaid ka oluline. Igaüks meist on oluline. Aegajalt teeme tunnis ka lühikesi harjutusi tööks iseendaga. Et end paremini tundma õppida ning seeläbi olla teistele tuttavam. 
Konkreetselt see harjutus on sissejuhatus teemale - õpilaste õigused. Arutame teema üle, millised on üldised õigused, seejärel arutame isiklikumalt, millised on minu õigused. Avastame ja arutame, mida igaüks enese jaoks oluliseks peab. Märkame, et oleme erinevad. Sedagi, et teised ei pruugi sama asja oluliseks pidada. 
1. Ühise aruteleu  käigus märgime üles kõik olulised asjad, mis noored oma elus oluliseks peavad: söök, sõbrad, vanemad, vabadus ...
2. Iga osaleja lõikab/rebib paberist välja inimese kontuuri - see on tema. Kujund tuleb jagada kuueks puzzletükiks. 
3. Igale tükile tuleb valida ja kirjutada üks õigus, kokku siis kuus.
4. Seejärel lõigatakse/rebitakse figuur kuueks.
5. Õpilased jagunevad gruppidesse.
6. Arutatakse, mille nad valisid, miks? Kui palju on sarnasusi, kui palju erinevusi? Hinnanguid anda ei või.
7. Õpetaja nimetab tahvlilt ühe õiguse, kellel see oli valikus, saab figuuritüki lauale asetada. Keegi tutvustab, miks selline valik?
8. Õpetaja nimetab järgmise õiguse, kellel see oli, saab figuuritüki lauale asetada. Keegi jagam mõtteid. JNE
9. Kellel saab figuur kokku esimesena? Millised on enamkasutatavad õigused? Millised harvem? Võrdlus üldiste õigustega. Kuivõrd sõprade omad sarnenesid? kelle omad täiesti erinesid? Miks see nii on? Kas on õigusi, mis peaksid olema kõikidel? JNE

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar